Cases

Kollegial supervision

SOSU H i Hillerød

Sammen med skolens ledelse og 70 undervisere har jeg i en periode på 5 måneder udviklet undervisningen helt tæt på. Jeg har hjulpet dem med at gøre en kompleks observation mere enkel og håndterbar, så feedbacken blev mere konkret og relevant.

Det, underviserne i højere grad nu mestrer, er at se tegn på trivsel og læring hos eleverne, så nej-cirkler vendes til ja-cirkler. Jeg har trænet lærerteamsene i et fælles fagsprog, som har givet dem mere tryghed og faglighed.

Faglig ledelse af læringskultur

Det Blå Gymnasium i Haderslev

Skoleledelsen ønskede at kvalificere deres professionelle læringsfællesskaber. Sammen med underviserne ville de blive klogere på drengene blandt deres elever. Hele skoleåret 21/22 undersøgte vi sammen drengedidaktik.
Mit bidrag var at skabe struktur og forstyrrelse i teamets refleksion, at bringe konkrete redskaber i spil og levere viden om skolevægring og unges mentale trivsel.

Resultatet af undersøgelsen blev, at drengene faktisk var ganske godt med, men at mange stille piger til gengæld havde mere brug for opmærksomhed. Underviserne arbejder i dag med selv at producere empiriske data fra egen praksis og handler ud fra denne viden.

Helskoleprojekt i Aktionslæring

Usserød Skole

I skoleåret 21/22 faciliterede jeg Aktionslæring for alle lærere og pædagoger. De observerede hinandens undervisning i mindre teams. Udbyttede blev, at hele skolen har i dag en fælles metode til at tale om pædagogisk praksis og til at udvikle læring og trivsel.

Parallelt med forløbet gav jeg ledelsen sparring i deres rolle og opgave, så de var med til at implementere metoden undervejs. Det, skolen i dag står tilbage med, er en højere grad af sammenhængskraft og samarbejde på tværs af afdelinger og fællesskaber. Efter en lang tid med Corona var det netop ledelsens ønske for et helskoleprojekt. 

Hjælp til skolehjem samarbejde

Kildegård Privateskole

Forældrene til Christian på 12 år kontaktede mig, fordi han ikke ville i skole. Christian er autist. I et halvt års tid hjalp jeg familien og hans lærere på Kildegårds privatskole med at skabe mere struktur for Christian og positiv bekræftelse af ham.

Jeg filmede små situationer i hjemmet og i skolen og viste forældrene og lærerteamet, hvad Christian havde brug for, at de gjorde mere af. Christian var selv en del af forløbet og så videoklippene. Forældrene, lærerne og Christian kunne nu tale mere positivt og konkret sammen.

Kundeliste

Gymnasier:

  • Rungsted Gymnasium
  • Silkeborg Gymnasium
  • Rybners Uddannelser, Esbjerg
  • Det Blå Gymnasium, Haderslev
  • Mariager Fjord Gymnasium
  • Odsherred Gymnasium
  • Frederiksværk Gymnasium
  • Frederiksberg VUC og STX
  • Grindsted Gymnasium
  • Kalundborg Gymnasium
  • Århus Gymnasium
  • Herning HF og VUC
  • Nørre Gymnasium
  • Slagelse Gymnasium
  • Køge Gymnasium
  • Greve Gymnasium
  • Gefion Gymnasium
  • Københavns Åbne Gymnasium
  • Svendborg Gymnasium
  • Bagsværd Kostskole og Gymnasium
  • Gladsaxe Gymnasium
  • Vordingborg Gymnasium
  • Borupgård Gymnasium
  • Midt Sjællands Gymnasium MSG

Erhvervsskoler:

  • SOSU H, Hillerød
  • ZBC i Slagelse

Folkeskoler:

  • Paradisbakkeskolen – Bornholm
  • Trørødskolen, Vedbæk
  • Ådalen, Frederikssund
  • Glostrup skole

Private grundskoler:

  • Lyngby Private skole
  • Marie Kruse, Hillerød
  • Bordings Friskole
  • Bagsværd Grundskole

Kommuner:

  • Rudersdal
  • Gladsaxe
  • Vordingborg
  • København
  • Gentofte
  • Region Midtjylland

Andre kunder:

  • Skoletjenesten København og Bornholm
  • Autisme Konsulenterne
  • Specialcenter Slagelse
  • Teknisk Landsforbund
  • Danske Gymnasier
  • Københavns Professionsskole KP
Scroll to Top